fbpx
ZozoKep20200228
AZ ergonomikus irodai környezeT FONTOSSÁGA
1
Hogyan alakítsunk ki ergonomikus irodai környezetet?

Ahogy az élet minden területén, úgy a munkahelyünkön is nagyon fontos, hogy környezetünket a testünk egészségének megőrzése érdekében alakítsuk ki. Ez roppant fontos,  hiszen napjaink körülbelül egyharmadát töltjük itt. Aki irodában dolgozik, vagy idejének jelentős részét ülve végzi, az tudja, mennyire kényelmetlenné tud válni a hosszas ülés a számítógép előtt.

A helyes pozíció elérésénél célunk, hogy a gerinc élettani görbületeit minél jobban megtartsuk. A tartós, helytelen pozícióban való ülés nem csak rövid távon okoz fájdalmat, de hosszú távon degeneratív mozgásszervi elváltozásokhoz és esztétikai problémákhoz vezethet. Az úgynevezett hanyag tartás következtében kialakulhat többek között izomdiszbalansz, előrehelyezett fejtartás, porckorongsérv, fejfájás, nyak- és derékfájdalom.
Kis odafigyeléssel, valamint megfelelő, ergonomikus irodai eszközökkel azonban ezeket meg tudjuk előzni, és ezért a testünk is hálás lesz nekünk.

De mi is az az ergonómia?

Az ergonómia célja egy olyan munkakörnyezet kialakítása, amely az ember számára a lehető legkényelmesebb, emellett a hatékony munkavégzéshez is megfelelő.

Mivel érhetjük ezt el?

Fontos a szék, asztal magassága; székből lehetőleg állítható magasságút, háttámlájút válasszunk. Az a jó, ha talpunk leér a földre, lábszáraink függőlegesek, combjaink vízszintesek, a térdek, csípők derékszögben vannak hajlítva. Fenekünk érjen a háttámlához, combjaink végig legyenek alátámasztva.
A háttámla akkor ideális, ha a függőlegestől kissé hátrébb döntve helyezkedik el, ilyenkor kisebb terhelés éri a porckorongokat.
Alkarjaink legyenek az asztalon, törzsre nagyjából merőlegesen.

A monitor legyen nagyjából szemmagasságban, minimum 30-40 cm-re szemünktől.

Az utóbbi időben elterjedt fitnesz labda használata sem mindenképp megoldás, hiszen a labdán való helyes ülés a gerinc körüli izmaink folyamatos munkáját kívánja. Ezt egy ülő életmódhoz szokott izomzat nem fogja bírni, különösen akkor, ha már az elején teljesen lecseréljük rá az irodai széket, és 8 óráig próbálunk meg rajta ülni. Ezért ha mégis emellett döntünk, fontos, hogy fokozatosan kezdjük el használni, eleinte 30-40 percnél ne üljünk rajta több ideig, és közben figyeljünk a helyes tartásra.

MIre figyeljünk még oda?

Természetesen semmilyen helyzet nem kényelmes ha hosszú ideig tartjuk fenn, ezért fontos hogy bizonyos időközönként álljunk fel, mozgassuk át a testünket, végezzünk nyújtó, átmozgató gyakorlatokat.
Ajánlott, hogy a fentieken kívül mozogjunk minél többet, hogy megőrizzük testünk egészségét. Ha pedig már valami kialakult problémánk van, ne féljünk gyógytornászhoz fordulni, hiszen minél előbb ismerünk fel és kezdünk el kezelni egy problémát, annál könnyebb a gyógyulás!

További tanácsért bátran forduljatok hozzánk!

facebook:        https://www.facebook.com/testmesterstudio/
instagram:      https://www.instagram.com/testmesterstudio/

Értő kezekben az egészség.

Related Posts

Leave a comment